dilluns, 11 d’octubre del 2010

INTRODUCCIÓ AL RACÓ DE L’ORDINADOR:



Els nens gràcies a aquests treballs poden desenvolupar un pensament creatiu i utilitzar tècniques d'aprenentatge que li aniran bé per trobar solucions racionals. El nen coneixerà bé l'objecte i també podrà observar tots els canvis que es produeixen dintre del procediment de l'activitat programada.

Els objectius d'aquest mètode d’aprenentatge són els següents:

-Donar al nen la possibilitat de desenvolupar tots els seus potencials intel·lectuals, afectius i socials.

-Respectar el ritme de cada nen.

-No passa re si el nen s'equivoca (assaig, error, encert)

-S'ha d'estimular el raonament lògic.

-S'han de trobar diferents solucions per resoldre el mateix problema.

-Desenvolupar l'esperit d'investigació, observant, comparant i reflexionant a partir dels processos basats en l'experimentació.

-Aconseguir que el nen es concentri.

-Oferir al nen la possibilitat de programar i realitzar el treball d'una manera més lliure.

-Responsabilitzar al nen sobre la cuida i conservació dels materials.

-Augmentar la base de coneixements.

En definitiva, aquest treball ajudarà als nens a transformar gradualment l'experiència adquirida, que ja no serà amb un ritme desordenat sinó que serà constant i ordenat.

El resultat serà la millora dels processos psíquics: les sensacions, percepcions, la memòria, el raonament, la imaginació i el llenguatge.

Perquè aquest treball funcioni el mestre ha d'estar sempre pendent. És el responsable del funcionament de la classe, d'oferir, organitzar i potenciar tot allò que el nen necessita pel desenvolupament integral

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada