dimecres, 15 de desembre del 2010

Conclusions


Arribats a aquest punt creiem convenient acabar el nostre treball amb una sèrie de frases específiques per aclarir els temes tractats durant aquests dies:


-A les escoles, actualment, es duen a terme diferents mètodes per tal de fer més senzill i innovador l'aprenentatge dels nens. Serien exemples clars, el treball per projectes, els bits d'intel·ligència i el tema tractat en aquest blog: Els racons de treball.

-En els racons de treball, el nen sense l'ajuda del mestre, té la capacitat de desenvolupar el seu pensament creatiu. Aquests es poden duu a terme de manera individual i col·lectiva i a més a més, l'infant, comença a tenir iniciativa, crea diàlegs... i fins i tot, en ocasions, hi ha conflictes que després ell, tot sol, ha d'intentar solucionar.

-El racó de l'ordinador és relativament nou i els educadors pensen que és una bona eina per aquest món canviant. Els pares, en canvi, moltes vegades creuen que l'ordinador és cosa de grans però en realitat és molt útil per les primeres edats.

-Cal que l'actitud del mestre durant aquestes activitats sigui la més escassa possible i l'objectiu de l'ordinador és d'ensenyar conceptes al nen i que aquest aprengui a dominar les noves tecnologies. També és útil per fer un bon ús de les capacitats d'un mateix.

-Creiem que és una bona opció incorporar els programes com "Scratch" i "JClic" al racó de l'ordinador juntament amb internet i altres aplicacions.

-Som totes partidàries, però, de que l'ús d'aquests programes no ha de substituir la importància del mestre i tampoc dels llibres. Per això és convenient tenir un racó de treball i no un ordinador per a cada alumne. Sabem que tot i així, és realment difícil que en un futur les coses continuin així.

Per finalitzar us mostrem un prezi amb una sèrie d'imatges i algun concepte


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada